Cast Ajansı mıyım? Neyim? Kimim?

Embed from Getty Images

Geçmiş yazımda belirtmiş olduğum gibi bu yazımda sizlere Cast ajansı nedir?
Ne menem birşeydir? Piyasadaki işlevleri nelerdir? Hangi tür şirketler, neden cast ajansını ararlar bunu anlatmak istedim.

Cast ajansları içerikleri bakımından her türlü görsel mecra ile içiçedir. Başta reklam, dizi ve sinema projeleri olmak üzere, ajanslar insan öğesinin yer aldığı tüm kampanyalarda görev alırlar.

Bir reklam ajansının yapacağı katalog çalışması, bir ilaç firmasının tanıtım filmi, bir markanın billboard reklam çalışması, bir tekstil firmasının hazırlayacağı yaz kataloğundaki modeller konu olduğunda ilk görüşülen yer ajanslar olmaktadır.

Peki şimdi birde işe diğer taraftan bakalım!

Bir çok cast ajansının olduğu bu piyasada oyuncuları kim nasıl seçiyor?
Aslında bu konuda oyuncuların bir kısmında “tamamen torpil” düşüncesi olduğunu biliyorum.

Ama gelin görün ki, olay hiç bu kadar basit değil.
Bunu anlamak için bu projelerin mutfağını oluşturan firmaların arasında cast ajanslarının nerede olduğunu görelim;

Örnek: Reklam Filmi Hazırlığı

1- Müşteri
2-Reklam Ajansı
3- Yapım şirketi
4-Casting Ajansı

1- Müşteri: Malını yada hizmetini halkla paylaşmak isteyen taraftır. Kendisine uygun gördüğü bir reklam ajansını tercih ederek projelerine ait reklam çalışmalarını o ajansla yapmak istemektedir.

2-Reklam Ajansı: Müşterinin ürün yada hizmetlerine özel fikirler ve projeler üreten şirkettir. Yapılacak olan projenin içeriğini hazırlar ve müşterisine sunarak onay alır. Sonrasında gerekli projenin hazırlığını çözüm ortakları ile tamamlar.

3-Yapım Şirketi: Reklam ajansları üzerinden gelen çalışmaları alıp çekim, montaj, seslendirme, yayına hazırlanması işlemlerini gerçekleştiren şirketlerdir. Senaryo ve hikaye şeklinde gelen işe uygun cast ekibinin oluşturulması ve çekim işlemlerinin tamamlanması tamamen bir yapım şirketi görevidir.

4- Cast Ajansı: Yapım şirketlerinden gelecek projelere göre oyuncu seçeneklerini paylaşan şirketlerdir. Cast ekiplerinin oluşturulmasında yapım şirketlerinin ana yardımcılarıdır.

Yukarıda gördüğünüz gibi bu şekilde zincir bir yapıya sahip olan işleyiş içerisinde Yapım şirketi bünyesinde son şekli verilen proje cast ajanslarına briefler ile duyurulur. İhtiyaç duyulan yaş gurubu, kişisel özellikler, boy, kilo vb. diğer detayların verilmesi sonrasında ajanslar uygun olacak oyuncu adaylarının fotoğraf / Video kayıtlarını yapım şirketlerine iletirler.
İşte Cast ajanslarının ve oyuncularının macerası tam burada başlar.

Yapım şirketlerinin cast direktörleri, cast ajanslarından gelen oyuncu önerilerini incelerler. Sonrasında gelen önerilerden uygun olan kişileri gönderilmiş olan cast ajansından görüşmeye çağırırlar. Belirlenen gün ve saatte ofislerine gelen oyuncu adaylarının 1-3 dk. uzunluğunda birer tanıtım kaydını alırlar. Bu tanıtım kaydının içeriği kişisel bilgiler, önceki oyunculuk tecrübeleri (varsa) vs.’dir. Görüşme günlerinin sonunda cast direktörleri gelen kayıtları yönetmen asistanları yada diğer yetkililer ile inceleyerek hikayelerinde en uygun olabilecek olan tip alternatiflerini seçerler. Seçilen oyuncu adaylarının görüntüleri yönetmene sunularak kendisinden eleme yapması istenir. Yönetmen yapacağı eleme sonrasında belirleyeceği 4-6-8 kişilik alternatiflerle arzu ederse farklı bir gün ve saatte yeniden bir araya gelebilir ve adayların oyunculuk gücü yada role uygunluğunu görmek isteyebilir.

Yapılan bu görüşmeler sonrasında ön cast hazırlığı bitirilmiş olan çalışma yapım şirketi tarafından müşteri onayı için reklam ajansına sunulur. Reklam ajansı almış olduğu oyuncu alternatiflerini kendi müşterisinin hedef kitlesi vb. diğer faktörleri göz önünde bulundurarak eleyebilir yada direkt olarak müşterisi ile paylaşabilir. Müşteri onayı sonrasında seçilen oyuncular ile reklam filmi çekilmeye karar verilir.

Bu proje süresince yapılan görüşmelerde aday olan oyuncular ajansları ile görüşülerek, çekim tarihlerine ve bütçelerine göre opsiyonlanır. Oyuncu bu proje sonucunun açıklanacağı tarihe kadar gelen diğer projeleri kabul edememektedir.

Sizinde gördüğünüz gibi aslında cast ajansları, işleyişleri itibariyle kolayca oyuncu verebilir durumdaki şirketler değillerdir.

Ancak yukarıda örnek olarak verilmiş görüşme ve işleyiş zinciri reklam filmlerinin çekimi sırasında meydana gelmektedir. Yapılacak projenin cinsi ve içeriğine göre bu sıralama değişkenlik gösterir.
Sanırım genel olarak bir cast ajansının piyasa içerisindeki konumunu öğrenmiş olduk. Sonraki yazımda sizlere bir cast ajansına üye olduktan sonra görüşmelerde yapmanız gerekenlerden bahsedeceğim.

Sevgiler

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s