Casting Figürasyonluk mu? Yoksa ötesi mi?

 

Çevremdeki insanlarla yaptığım sohbetlerde genelde iş konusunda “casting işiyle uğraşıyorum” dediğimde söylenen 1. yada 2. cümle hep “Haa yani figürasyonluk işi yapıyorsun” oluyor.

işte o andan sonra alıyor beni bir uğraşma halleri!
Çünkü maalesef ülkemizde öyle değişik şekillerde “casting” sözcüğü kullanılıyor ve öyle şekillerde bu iş icra ediliyor ki insanlar bırakın casting konusunda çalışmak, adını bile duymak istemiyorlar.
Bilmeyen yada bilmek isteyen herkes için Cast ve Casting nedir bir açıklayalım istiyorum.

Cast, özellikle görsel sanatlarda bir eserin (tiyatro, Sinema, Reklam, Dizi, vb.) sahnelenmesi sırasında rolleri canlandıracak
oyunculara paylaştırılması, Casting ise bu oyuncuların bulunması ve organize edilmesi işlemidir.

Şimdi bu çerçevede bakıldığında “casting” tanımına yukarıda verdiğim örnekteki “figürasyonluk” kavramı giriyor. Ama aslında yalnızca bununla bitmiyor. Bu konuya birazcık aşina olan arkadaşlarımız daha iyi bilirler ki, casting sektöründe tüm dünya jargonunda olduğu gibi figürasyonluk konusunda çalışan ajansların dışında profesyonel oyuncular ve değişik yüzlere sahip oyuncu adayları ile çalışan bir çok ajans var. Peki şimdi diyeceksiniz ki “yahu o zaman böyle ajanslar var da neredeler?”.
Aslında bilgisayarınız başında bir tık uzağınızda, telefonla bir kaç tuş ötenizde.

Peki insanlar neden böyle yanlış başlangıçlar yapıyor?
Aslında bu konuda bir çok sebep var. Mesela siz bu işle hiç ilgilenmediniz ve ilgi duyuyorsunuz. İlk nereden araştırma yaparsınız? Benim çalıştığım oyuncularımın kendi hikayelerinde özellikle hep dizilerin sonundaki yazılar onlar için ilk yanlış başlangıç olmuş. Sonrasında internet araştırmalarında kalabalık cast kadroları olan ajanslar ikinci tercih sebepleri olmuş.

Peki sizce dizi sonlarında görünen ajans isimleri yada internette yoğun kadrolara sahip olan ajansları tercih etmek doğru bir seçim mi?

Peki kalabalık kadroya sahip bir ajansa kayıt olurken sadece bu insan kalabalığımı sizi cezbetmeli yoksa başvurduğunuz ajansın çalışanından ofisine kadar kurumsal kimliği mi?

İşte yukarıda size sorduğum sorular ve bunların cevapları aslında bizim doğru yada yanlış tercihlerimizi belirliyor.
Genelde bu cevaplarda “kadrosu kalabalık ajans iyidir” yada “adamların dizilerin sonunda habire isimleri çıkıyor” şeklinde düşüncelere sahip olarak başvuru yapıyorsanız emin olun doğru yerde değilsiniz.

Peki ne yapacağım?
Biraz bekleyeceksiniz, bende bir sonraki yazımda bu konuda size daha iyi bir analiz için ipuçları vereceğim. :))
Sevgiler

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s