Facebook ve Linkedin’de iş bulmak için 10 tavsiye

Çevremde bu dönemde o kadar çok iş arayışında olan arkadaşım ve dostum var ki onların bu arayışlarında işlerine yarayacak bir makale bulunca türkçeleştirip kendilerine sunmanın yaralı olacağını düşündüm. Özellikle sosyal platformlarda aktif olan ancak iş bulma konusunda problem yaşayan arkadaşlarıma yararlı olacağını düşündüğüm bu makalede bu platformlardan özellikle Facebook ve Linkedin’in nasıl daha aktif ve iş arayışında önemli bir yer tutabileceği konusunda tavsiyeler sunuluyor.

Genel olarak baktığımızda internette insan kaynakları siteleri ve bunun gibi irili ufaklı siteler belirli pozisyonlarda kriterler koyarak personel alımı yapıyorlar. Peki sizce bunların dışında bireysel olarak sizler neler yapabilirsiniz?

Eğer iş arıyorsanız online profilinizin de çok önemli olduğunu unutmayın.

İşte bu konuda size yardımı dokunacak 10 güzel tavsiye;

FACEBOOK İŞ SAYFASI

1 – “Özel” duruma geçin
İş dünyasında incelenecek içerikler önemlidir. Eğer dünyanın geri kalanı ile fotoğraflarınızı paylaşmak istemiyorsanız onları gizlilik ayarlarından sadece “Arkadaşlarınız” görebilecek şekilde düzenleyin.

2- Facebook iş sayfanızı kullanın
Facebook profil sayfanızın iş bölümü sizin profesyonel olan tarafınızdır. Güzel tarafı Facebook profil sayfaları yüksek sıralama değerinden dolayı google tarafından çok hızlı bir şekilde indeks edildiğinden devamlı olarak güncel şekilde saklanır ve görüntülenebilir.

3- Facebook Profil sayfanızı blog gibi kullanın
Facebook profil sayfaları izin verdiğiniz kadar görüntülenebildiğinden Facebook “Notlar” bölümünüzü görev almak istediğiniz endüstriye ait paylaşımlar için kullanmanız profilinizi inceleyen işverenler için önemli bir potansiyel olabilir. Bu içeriklere gireceğiniz işiniz ile ilgili görseller, görev aldığınız şirketler ile ilgili bilgiler de önemli bir ölçüt durumunda olabilir.

4- Facebook profil sayfanızı arkadaşlarınızın desteği ile görünür hale getirin
Facebook profil sayfanızı arkadaşlarınızın beğenmesini (Beğen/Like Tuşu) sağlamanız onların da kendi profillerinde görüntülenmesini ve görünürlüğünüzün artmasına pozitif etki edecektir.

5- Facebook reklamlarını deneyin
Kendinize bir Facebook reklamı oluşturabilirsiniz. Birkaç günlük reklam için ödeyeceğiniz 50 TL’lik bir ücret karşılığında kendinize aradığınız pozisyona ait bir reklam metni yazabilir, hoş bir görsel ile süsleyerek kişisel reklamınızı yapabilirsiniz. Ayrıca yaş grubu, il vs. kriteri kullanarak hedefe atış yapabilirsiniz.

6- Ölçülü gidin ve kendinizi çimdiklemeyi unutmayın!
Yaptığınız reklamın sağlıklı bir tanıtım yaptığını bir kaç gün içinde aldığınız raporları takip ederek sonuçlandırın. Eğer istediğiniz gibi bir görüntülenme oranı yakalayamıyorsanız farklı bir metin yada içerikle deneme yapabilirsiniz. Aksi takdirde boşa para harcamış olabilirsiniz.

Linkedin’de var mısınız?

Eğer iş arıyorsanız ve işverenler sizin profilinizin güncel olmadığını görüyorlarsa ne kadar kısa sürede iş bulabilirsiniz? Unutmayın ki Linkedin işverenlerin kişiler ile ilgili en kolay bilgi aldıkları platformlardan biridir.

7- Profil başlığınız sizin profesyonel olduğunuz konuda ne söylüyor?
Profilinizde kullandığınız başlık sizinle ilgili bilgi verebilir tarzda olmalıdır. 120 karakterlik bu alanı zekice kullanmalısınız. Örnek: “Lezzetli çikolataların satışında ve üretiminde size yardımcı olabilirim.” Ayrıca profilinize mutlaka aktid olduğunuz diğer sosyal platformların linklerini verin. Bunlar sizin dijital dünyadaki imzalarınız olacaktır.

8- Üç önemli bağlantıyı kullanın
Üç önemli bağlantıyı kullandınız mı? Standart web sitenizi paylaşmanın yanında diğer bölümünden Facebook profil sayfanızı ve varsa blog sayfanızı bu bölümde mutlaka paylaşın. İş arama sürecinde kendinizi bir marka gibi düşünerek ona göre tanıtımınızı yapmalısınız.

9- Kendinizi iş gruplarında tanıtın
İstediğiniz işi ararken sadece profillerinizi aktif tutmakla kalmayıp iş gruplarında da kendi reklamınızı yapabilirsiniz. Bu gruplarda aradığınız pozisyonu belirterek içerikler paylaşmanın ne zararı olabilir ki? Bu konuda daha fazla kendinizi ifade edebilmek için özet (Summary) bölümünde yaptığınız / yapmak istediğiniz işle ilgili bilgi verin. Tavsiye edilen kişi sayınızı arttırmaya özen gösterin.

10- Kendinizi bir online bir marka gibi düşünün ve tanıtın
Network bağlantıları bölümüne mutlaka dijital imzanızı ekleyin. Bunu doğru bir profil sunmanın önemli bir gereği olduğunu unutmayın.

Online olarak profillerinizi yönetmek ve güncel tutmak emek gerektirir. Ancak sonucunda alacağınız sonuç buna değecektir. Ayrıca güncel olarak tutacağınız içerikler ve aradığınız işe ait içerikler adınızın devamlılığını ve farkedilmesini sağlayacaktır.

Yazan: Linda Coles
Website: http://www.bluebanana.co.nz/

Reklamlar

One Comment Kendi yorumunu ekle

  1. Kemal ONUR dedi ki:

    Teşekkürler. Temel olarak bilinmesi gerekn bilgiler…

    Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s