Beynimin Diyez İşareti ile İmtihanı #

Uzun süredir aklımda olan ama işlerden dolayı bir türlü kafamda toparlayamadığım bir konuyu sizinle paylaşmak istiyorum. Aslında belki sosyal medya platformlarında olanların artık dikkate almadığı bir karakter olsa da benim için enteresan bir anlamı var.

Adı: Diyez
Ilk keşif yerim:  Telefon tuşu üstü

Özellikle sosyal medya sitelerinde yoğun olarak gördüğümüz diyez ve kullanım anlamıyla hashtag, tam anlamıyla farkedilmese bile aslında markalar ile kullanıcıları bir araya getiren önemli bir karakter durumundadır. Son aylarda kullanımı azımsanmayacak derece yükselen hashtag sisteminin önemli karakteri diyez ile benim tanışmam evimize alınan ilk tuşlu telefondan beri devam ediyor. Şaşırmış olabilirsiniz ama çocuk kafamla benim için  için özel bir tuşlama yapılarak değişik telefon hatlarına geçişi sağlayan bir anahtar tuşu temsil ediyordu. Benim anahtarım oydu. “Yahu o tuş takımı üzerinde yıldız tuşu da var” diyebilirsiniz ama benim kafama nasıl işlemişse aklımın ermeye başladığı zamanlardan itibaren o tuşa takılıp kaldım.

Peki o şifreyi çözdüm mü? EVET!

On’lu yaşlarımdan bir gün elime telekomdan verilmiş bir kitapçık geçti. Yüzük bulmuş Gollum gibi sevindiğim o kitabı elime alıp kapağını kaldırırken içimden “Telekomun yeni hakimi benimmmm” edasındaydım. Kapağı açtım ama okuduklarım hmm nasıl desem! Havagazıydı…
Neden derseniz o kadar gaza gelipte okuduğum kitabın içinde verilen bilgi “Uyandırma servisi nasıl kurulur? / Istenmeyen numarayı nasıl engellerim?” gibi bilgilerdi.

YIKILMIŞTIM!!!!

Ben telekomdan özel tuşlarla dünyayı kurtaracakken görünen sadece uyanma problemi yaşayanları kurtarabileceğimdi. Ondan sonraki zamanlarda diyez karakteri hep telefonumdaki gizemini korudu. Sonra notalarla tanıştığımda karşıma çıktı.

Işte o zamandan bugüne kadar benim inandığım karakter diyez, ona olan inancımı boşa çıkarmadı ve mucizevi olduğunu, hayatı değiştirebileceğini gösterdi. Sosyal medyanın dünyada ve ülkemizde hype’ı sürerken ve günde yüzlerce milyon tweet havalarda uçuşurken bunların içinde benim diyez işareti ile dünyayı değiştirmem mümkün değil ama diyezin devamına koyacağım bir kaç harf bana dünyayı kazandırabilir. Belki bunun pek önemli olmadığını düşünebilirsiniz ama bir de bu taraftan bakmayı deneyin.

Ünlü elektronik ödeme sistemi Paypal, sadece attığınız tweet’lerin içine #paypal hashtag’i koymanızı istedi. Belki çok saçma gelebilir ama her bir hashtag’li tweet başına 1 sentlik ödemeyi Amerika Meme Kanseri Vakfına bağışlıyorlarsa o zaman saçmalık olmaktan çıkıyor.

Tabi diyezli etiketlerin yani hashtag’lerin sadece bu işe yaraması onu özel yapmadı. Toplu hareketler, aynı konu başlığına ait yorumların iletilmesi, marka ya da hizmetler hakkında yetkililere ulaşmak gibi daha birçok işe yarayan özelliğe sahip olan hashtag’ler daha uzun süre kullanıcıların dipsiz sosyal medya çukurunda mumları olmaya devam edecek.

Yalnız bu önemli ve etkili kombinasyonu  nasıl kullandığınız çok önem arz etmekte! Mesela normal bir kişinin yaşadığı bir problemi ya da takdir edilecek bir olayı hashtag ile yazması hedefine ulaşmak için etkili olurken, bir başka kişinin devamlı negatif içerik üretmesi de o marka ya da şahıs için kar tanesinden çığa doğru yolculuk anlamına gelebilir.
Çünkü aradığınız marka yada ürünle ilgili sonuçlarda görünen bu yorumlar yeni kullanıcıyı markadan soğutabilir. Bu sebeple markaların social monitoring sistemleri kullanmaları da olmazsa olmazlardandır.

  • Kullanım alanına göre mal ya da hizmetleri pozitif /negatif etkiliyor.
  • Doğru kullanımda dünyayı arkasından sürükleyebiliyor.
  • Yapılan yoruma göre temsil edilen markayı tepeye çıkarabiliyor.

Eee istediklerimin hepsini yapabiliyor!
Sizce de ona inanmakta haklı değil miyim?
Kendinize iyi bakın…

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s