Twitter ve Google İşbirliği İletişimde Neleri Değiştirecek?

Geçtiğimiz haftalarda açıklanan ve bir başka yazımda paylaştığım Twitter-Google işbirliği iki taraf adına önemli gelişmeleri beraberinde getirirken aslında markaların ve bireysel kullanıcıların da hayatında bazı şeyleri değiştirecek. Gelin isterseniz bu konuyu detayları ile inceleyelim;

Geçen haftalarda Twitter CEO’su Dick Costolo 2015 yılının ilk yarısından itibaren Google arama motoru üzerinde Twitter içeriklerinin gerçek zamanlı olarak görüntüleneceğini açıkladı. Bu gelişme ilk bakışta Twitter’ın büyümesini ve platform içerisindeki canlanmayı sağlayacak olsa da aslında bizim için sosyal medya iletişimi ve pazarlama konularında da önemli fırsatları / riskleri barındırıyor.

Öncelikle bu gelişme bireysel kullanıcıların attıkları mesajların çok daha geniş bir kitleye ulaşması anlamına geliyor. Eğer kişilerin profilleri gizli konumda değilse artık mesajlarınız sadece platform içerisinden değil Google üzerinden de bir çok kişi tarafından görülebilir hale gelecek. Bu gelişme Facebook gibi yarı kapalı platformlara göre çok daha geniş bir etkileşim sağlıyor olacak. Markalar tarafında ise paylaşılan tweet mesajları artık Google üzerinden çok daha fazla kişiye erişim sağlayacağından daha geniş bir kitleye marka ürün ya da hizmetleri gösterebilmek mümkün olacak.

Tabii bunu sadece basit şekilde yazılmış text içerikli tweet mesajları olarak değerlendirmemek gerekiyor. Çünkü mesajlar içerisinde kullandığınız internet adreslerinde oluşacak trafik, blog yazılarına ulaşan kişi sayıları ve özellikle dijital pazarlamada sunulan fırsatlarla etkileşime geçecek kişiler de haliyle artacak. Bu özelliği ile yeni işbirliği Twitter platformunu kullanan herkese önemli bir potansiyeli beraberinde getirecek.

Bu anlaşma özellikle gerçek zamanlı pazarlama yapan markalar içinde önemli bir değer niteliğinde! Çünkü dünya çapında yapılan ve gerçek zamanlı pazarlamaya açık etkinliklerde paylaşılan içeriklerin Google üzerinde görüntüleniyor olması ulaştığı hedef kitleyi ciddi anlamda arttıracak. Örneğin MTV Müzik ödülleri gibi bir etkinlik sırasında Google’a girip Eminem’i arayan kişiler Google sonuçları içerisinde en üstte gerçek zamanlı olarak ilgili tweet mesajlarıyla da etkileşime geçebilecek. Bu da reklam çalışmalarını ve satın alma yönelimini Twitter üzerine kaydıracaktır.

Ancak markalar ve kişiler paylaşımlarının ulaşacağı kitle büyüdüğünden artık çok daha dikkatli olması gerekecek. Çünkü verilen yanlış bir marka mesajı ya da atılan yanlış bir tweet büyük krizleri de beraberinde getirebilir. Ayrıca yine önemli risklerden biri de yazılan ve sonrasında kısa süre içerisinde silinen bir mesajın Google tarafından önbelleğe alınarak sonuçlar içerisinde gösterilmesi olacaktır. Bildiğiniz gibi bir web sayfası üzerinde yayınlanan içerik kısa süre içerisinde silinmiş olsa dahi eğer bu süre içerisinde Google tarafından indekslenirse belli bir süre boyunca sonuçlardan tamamen kaldırılamıyor. Bu süreden hareketle markalar da Twitter üzerindeki paylaşımlarını iki, üç hatta dört kez düşünerek hareket etmek zorundalar.

Farklı bir başlık olarak medya satınalma işlemleri de Twitter özelinde gelecekte önemini arttıracak. Çünkü geçmişte Twitter reklamlarını kullanan markalar mesajlarını platform içerisindeki organik iletişimin bir parçası olarak sunma imkanına sahipti. Ancak işbirliği sonrasında bu mesajlar da Google sonuçlarında yer alacağından aslında elde edilecek dönüşüm oranı da yükseliyor olacak. Tabii bu konuda iki platformunda kendilerine özel yeni çözümleri olacak mı onu da hep birlikte göreceğiz.

Dört yıl önce bir süre benzeri bir ortaklık yapan iki platformun  başka ne gibi değişimler yaratacağını beklemek heyecan verici ancak bu önemli birlikteliğin Google tarafında işler bana biraz daha karışık geliyor.

Çünkü Google’ın agresif şekilde yıllardır gerçekleştirmeye çalıştığı ve bir türlü başaramadığı sosyal medya platformları sevdasını bilmeyen kalmadı. Google Buzz, Google+ vb. çalışmalar derken hiçbiri istedikleri gibi sonuçlanmadı. Peki acaba bu anlaşma artık pes ettiklerini ve “biz yapamıyoruz bu yüzden de artık yapanlarla işbirliğine gireceğiz” anlamına mı geliyor?
Ben Bilemedim!!!

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s