Instagram ve Yeni Dönem Planları

Sosyal medyanın bence son dönem favori platformlarından Instagram hızına yetişilemez şekilde güncellemelerini bir bir hayata geçiriyor. Bakalım yeni özellikleri ve yakın dönemde test ettiği geliştirmeler neler! 

Instagram, içinde bulundurduğu görsel dünya, story ile an pazarlaması ve diğer eğlenceli eklentileri ile çok geniş bir yaş aralığını etkisi altına almış durumda. Bu konuda platformun sahibi olan Facebook bildiğiniz gibi yakın bir süreçte story özelliğini Facebook ile entegre hale getirerek kullanıcıların içeriklerini birden fazla mecrada da kullanmasını sağladı. Bu yazıdan bir gün önce yaptığı yeni güncelleme ile de artık story bölümünde paylaşılan içeriklerin bir anlamda kalıcı olmasını sağladı.

Gelin isterseniz öncelikle bu özelliğin ne olduğunu inceleyelim.
Bildiğiniz gibi Instagram Story alanında paylaştığınız tüm içerikler 24 saat sonunda deaktif hale geliyor yani siliniyordu. Bu içeriklerin gelecekte yeniden kullanılamıyor olması haliyle meraklıları için iyi bir şey değildi. Özellikle zamansız içerikler üreten marka içeriklerinde bu konu kendini ön planda tutmak adına iyi olmuyordu.

Instagram bu yazıdan 24 saat önce yayına aldığı yeni 2 özellik ile tüm kullanıcıların paylaştığı hikayelerin artık istenmesi halinde kalıcı hale gelmesini sağladı. Peki nasıl olacak bu iş?

Arşivleme ve Öne Çıkarma

Öncelikle bir çok kişi bu güncellemelerden ancak yeni bir story paylaştığı anda haberdar olacak. Çünkü özelliklerin aktif hale gelmesi için yeni bir story içeriği paylaşmanız gerekiyor. Bu paylaşımı yaptığınızda karşınıza özelliklerin sizin hesabınızda da aktif hale geldiği bilgisi paylaşılıyor. Tabii üzücü olan bu özellikle arşivlenecek olan içeriklerinizin an itibariyle kayıt altına alınacak olması.

Özellikler aktif hale geldikten sonra yaptığınız tüm yeni story paylaşımları profil alanınızda en üst sağ tarafta bulunan saat simgesine basarak ulaşacağınız arşiv bölümüne kayıt ediliyor. 24 saat sonrasında silinen story içerikleriniz otomatik olarak bu alana taşınıyor ve kalıcı olarak sadece sizin erişiminize açık oluyor. Bu özellik yeni özelliklerin ilki olan arşivleme özelliğini açıklıyor. Yani artık story içerikleriniz süresi dolsa da bu alanda kalıcı olacak. (Not: Arzu eden kullanıcılar Ayarlar bölümünde bulunan Arşive Kaydet özelliğini kapatarak kaydedilmesini de iptal edebiliyor.) 

İkinci özellik olan öne çıkarma fonksiyonu ise bu kalıcı hale gelen story paylaşımlarının profilinizde sergilenmesine imkan tanıyor. Peki hepsi mi? Hayır! Yine sizin belirlediğiniz adette setler halinde sergilenmesi mümkün olabiliyor. Peki bu ne anlama geliyor?

Bu özelliği kullanmak için öncelikle arşiv bölümüne ya da aktif halde olan story’lerinize gitmeniz ve öne çıkarılmasını istediğiniz içerikleri belirlemeniz gerekiyor. Aktif story paylaşımlarınızda en altta bulunan kalp ikonlu öne çıkarma butonuna tıklayarak ya da arşvi bölümüne girdiğinizde sağ üstte bulunan ekle bölümüne tıklayarak öne çıkarma işlemine başlayabiliyorsunuz.

Bu bölümlerde belirttiğim ikonlara tıkladığınızda sistem size hangi story içeriklerini öne çıkarmak istediğinizi soruyor. Bu bölümlerden ister 1 adet isterseniz çoklu olarak story içeriklerini seçiyorsunuz. Daha sonrasında sistem bu öne çıkarmayı istediğiniz içerikleri profilinizde hangi başlık altında bulunmasını istediğinizi soruyor. Örneğin yeni yıl hakkında story içerikleri paylaştınız ve bunları öne çıkarmak istiyorsunuz. O zaman “Yeni Yıl” gibi bir başlık yazıyorsunuz ve kaydediyorsunuz.

Bu işlemi yaptığınızda kendi profilinizdeki normal instagram paylaşımlarınızın hemen üstünde bir alan aktif hale geliyor ve story ikonları gibi yuvarlak olarak sabitleniyor. Kullanıcılar profilinize girdiğinde Yılbaşı adındaki story ikonuna tıkladığında belirlenen adetteki içeriği siz kaldırana kadar görüntüleyebiliyor.

Bu özellik kişisel kullanımların yanında marka iletişimi için de büyük önem taşıyor. Çünkü markaların gerçekleştirdikleri özel projeleri, lansmanları, nokta aktivitelerini paylaşmaları kadar potansiyel müşterilerine de geriye dönük gösterebilmeleri önemli katkılar sağlayabilir. Örneğin bir eğlence mekanı sahibinin geçmiş dönemde yaptığı özel etkinlikleri ve paylaşımlarını bu alanda sergilemesi yeni müşteriler için çekicilik katacaktır.

Ben bu alanın hem kişisel hem de marka iletişimi adına önemli katkıları olacağını düşünmekteyim.

Gelecekte neler var?

Instagram’ın bu noktada geliştirmeleri hız kesmeden devam edecek gibi duruyor. The Next Web’in haberine göre Instagram önümüzdeki dönemde  bir dizi yeni geliştirmeyi de beta olarak test etmeye başladı bile! Gelin bir de bu test edilen özelliklere kısaca bakalım.

1- Whatsapp’ta Paylaşım
Insanların içeriklerini bir çok platformda paylaştığını düşünen Instagram yine Facebook’un sahibi olduğu Whatsapp’a da dahil olacak gibi görünüyor. Artık paylaşımını gerçekleştirdiğiniz içerikleri tek tuş ile Whatsapp üzerinden arkadaşlarınıza da gönderebileceksiniz.

2- Hareketli Animasyon Ekleme Özelliği
Hareketli görüntüler yani GIF formatı Facebook tarafına da geçtiğimiz aylarda gelmişti. Aslen önceden formatın sıkıştırma özelliklerine bağlı olarak görüntülemesinde kasılmalar yaşanıyordu ancak mobil iletişimde internet hızlarının artışı ve bu formatın geliştirilmesi ile daha da popüler hale geldi. Instagram’da bu formatı kendi story alanlarında kullanılabilir hale getirmeyi planlıyor ancak kullanılacak telefonların performansına bağlı olarak bu içeriklerin görüntülenmesinde problemler yaşanabileceğini düşünüyorum .

3- Repost / Regram Özelliği
Herhalde bu geliştirmeler içerisinde bir çok kişinin en çok heyecan duyduğu başlıklardan biri de bir başkasının içeriğini yeniden paylaşmaya yarayan regram özelliği olacak. Bildiğiniz üzere normalde akıllı telefonlarımızda kullanılan yeniden paylaşma uygulamaları legal değil. Daha doğrusu Instagram bu konuda uygulamalara bir baskı yapmıyor ancak kullanımını da desteklemiyor. Yeni beta testleri içerisinde bulunan bu gelişme ile artık ek bir uygulama kullanmadan başka içeriklerin yeniden paylaşılması mümkün olacak.

4- Yakın Arkadaşlar Listesi
Bildiğiniz üzere bulunduğunuz yere ya da paylaştığınız içeriğin detaylarına bağlı olarak bazı içerikler çok daha yakın bir arkadaş grubunuza, aileniz hitap edebilir. Böyle durumlarda bugüne kadar ya o içeriği paylaşmaktan vazgeçer ya da özel mesajlaşma üzerinden gönderi yapardınız. Ancak yine beta test sürecinde hayata geçirilen Yakın Arkadaşlar Listesi özelliği ile içeriklerinizi kendi belirleyeceğiniz yakın arkadaşlarınızdan oluşan bir gruba gönderebileceksiniz. Aslında bu özelliğin özel iletişim yapan markalara içinde kullanılabileceğini düşünüyorum. Marka olarak özel bir gruba düzenleyeceğiniz etkinliği, özel bir etkinlikten kareleri ya da farklı içerik türlerini bu alan üzerinden belirlenecek olan belli sayıdaki bir gruba iletmek bu noktada avantaj olabilir. Tabii bu özelliğin avantaj ve dezavantajlarını da hayata geçtiğinde göreceğiz.

Sonuç olarak Instagram benim son dönemde dikkatimi çeken bir çok özelliği gelecekte hayata geçirecek gibi görünüyor. Bu noktada marka ve kişisel iletişim alanında bu hıza nasıl ayak uyduracağız inanın bilmiyorum. Neyse fazla mal göz çıkarmaz!

Görüşürüz…

Haber Kaynağı: https://thenextweb.com/socialmedia/2017/11/29/instagrams-secretly-testing-regram-button-many-big-new-features/

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s